Visar inlägg med etikett roligt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett roligt. Visa alla inlägg

2008-05-24

Why Göran, WHY!?



Varför sjutton har City fällt in en bild på Göran Hägglund här?
(Ur City 23/5 2008)

2008-05-14

Kronprons Frederik svarar på fråga om bögfantasier...

Jäkligt tufft av en isländsk kille att våga fråga danske kronprins Frederik om han någonsin haft bögfantasier. Men vad håller den isländska presidentfrun på med egentligen!?



Hittat via qx som skriver mer om Frederiks och hans frugas reaktioner

2008-01-24

Nejdå, de är inte gay

Kul om en kille som vill hålla sin kompis i handen.





Hysteriskt roligt, obs! något barnförbjuden på slutet...

Sjukt korrekt "Personality Profile"

Kikade in på och läste min "Personality Profile" igen på den kära Facebooken och den stämmer verkligen sjukt bra så jag måste lägga ut den här. Kommer inte riktigt ihåg vad det var för frågor man fick svara på, men smarta frågor måste det ha varit...:

Openness 38%
You dislike needless complexity, and prefer the familiar over the unusual. You are more conservative than many, but not extremely so.

Conscientiousness 75%
You avoid forseeable trouble through purposefully planning and achieve success through persistence. You are reliable and in control of your life.

Extraversion 38%
You prefer low-key social occasions, with a few close friends. It`s not that you are afraid of large parties; they`re just not that fun.

Agreeableness 94%
You are extremely easy to get along with. You are considerate, friendly, generous and helpful and you consider most other people to be thoroughly decent and trustworthy.

Neuroticism 38%
You are calm and emotionally stable. Things rarely bother you, and when they do get you down the feeling does not persist for long.

2007-08-22

McDonalds

En kille på McDonalds såg lite road ut när han såg att jag hade ViktVäktarnas tidning i handen.

Och det uppfattas nog märkligt av många att ett viktväktarbesök kan följas av ett McDonalds-besök. Men faktum är att hamburgerkedjor är ett av de bättre alternativen när man tvingas äta ute eftersom just de har så tydlig och bra information om näringsvärden vilket gör att man lätt kan räkna ut pointsvärdet på alla produkter. Väljer jag en lasagne på ett fik eller en sallad på Panini så är det ingenting som säger att något av detta är ett bättre alternativ - rent pointsmässigt - än en kycklingburgare på McDonalds för 9 points.

Ett annat McDonalds-tips om du är sugen på dessert är den smarriga Fruit & Yoghurt för 3 points.

Dagens vv-besök blev en succé som väntat, men jag hade inte förväntat mig så mycket som -1,6 kg! :-D

2007-06-07

Dagens citat

Frampå kvällen utlovas disko borta på finansdepartementet. Det blir alldeles säkert en rätt snål tillställning.


Carl Bildt på carlbildt.wordpress.com