2007-07-14

Listan om mig

Jag snor vidare en lista från Maria.

Vad heter du? Dan Pettersson
I mellannamn? Erik Andreas
Vart bor du? Bostadsrätt i Stockholm, Skärholmen, 45,5 kvm
Trivs du där? Japp! Så mycket så jag tänker bo kvar här på studiemedel i två år... *poor*
Brukar du läsa horoskop? Så ofta jag kan, för skojs skull.
Har du körkort? Nej, bor i Stockholm... Ok, lite ångest kanske jag har över att jag borde skaffa det.
Äger du några Converseskor? Eh... Nej.
Favoritdjur? Att ha katt, på zoo Lejon.
Vad spenderar du dina pengar på? Hehe, får väl skriva boendet då... Sen lägger jag en hel del på mat och så en slant på kurser i improvisationsteater.
Senaste konserten? Hm... konsert... det var ett tag sen... antagligen Keane nån gång i höstas, som jag blev bjuden på.
Festar du mycket? Nej, snarare för lite...
Sprit, cider, vin eller öl? Vitt vin eller cider. Aldrig öl.
Brukar du bli för full? Nej.
Antal kuddar i sängen? Två, men jag använder bara den ena.
Kan du baka bullar? Nja, bättre på att laga mat än bröd och sånt...
Har du varit med i scouterna? Nej, jag hatar friluftsliv.
Bläck eller blyerts? Bläck.
McDonald’s eller Burger King? MAX är klart godast, men hellre McDonalds än Burger King.
Är du allergiskt mot något? Nej.
Äger du ett busskort? Ja.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Ett glas blå till frukost.
Hur ser du ut idag? Snorig, ej i ordning i håret, mjukisbyxor och en t-shirt. I have seen better days...
Har du haft sex idag? Nej.
Nästa mål i ditt liv? Plugga till .NET-programmerare, vilket jag börjar med 13 augusti.
Vad såg du senast på tv? Inspelat avsnitt av Will&Grace.
Hur svarar du i mobilen? "Hej, det är Dan."
Vem ringde du senast? Hm... måste kolla... Christian, i förrgår...!
Vad sa den du ringde? Att han fortfarande (21:24 typ) var kvar på sitt nya jobb och att det kändes bra.
Antal timmar sömn inatt? Typ 8.
Vad innehåller din favoritnattmacka? Dubbelmacka med smör, senap, skinka och lite riven ost.

HAR DU NÅGONSIN...
Bråkat med ditt husdjur: Har inget husdjur
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Nej.
Är du ensam nu: Ja.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Allt som jag senast lyssnade på.
Vill du gifta dig: Inte för sakens skull, men med rätt person så varför inte.
Vill du ha barn: Nej, men jag kanske ändrar mig.

FAVORIT...
Rum i huset: Hus? Jag bor en lägenhet med öppen planlösning, det enda rummet är toan... Fast mitt loftkontor är typ som ett rum och det är en klar favorit, särskilt nu när jag gjort iordning här ordentligt...
Typ av musik: Schlager, pop, senaste hitsen, vispop, the ark, melody club, di leva,
Månad: Juni, för då fyller jag år... gud vad töntigt...
Sten: Eh... känner ingen som heter Sten.

DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU...
Gråtit: Nästan.
Köpt någonting: Ja, ett fotoalbum och mat.
Varit sjuk: Ja, tyvärr. Envis förkylning som jag verkligen inte har tid med...
Sjungit: Nej, ont i halsen juh...
Sagt “Jag Älskar Dig”: Nej.
Velat säga till några att du älskar dem: Kan inte bestämma mig... *rodnar*
Träffat nån ny person: Nej.
Saknat någon: Nej. Har lite ångest över att jag är en person som inte saknar...
Kramat någon: Ja.

SENASTE...
Låt du hörde: Liar's Paradise/Andersson & Gibson
Film du såg: Harry Potter och Fenixorden, igår!
Drink du köpte: Typ "Apple politan" tror jag...
Sak du stal: Hm... hittade en femtioöring på golvet på tåget...
Mat du åt: En bit "delikatessbröd" med vitlök och ost...
Gången du åt en korv: Korv stroganoff hos Teo för ett par veckor sen.

FÖRSTA
Första bästa kompis: Christian (inte samma som jag ringde... ;-)
Första inhandlade skiva: Pinsamt, en E-type-skiva...
Första förälskelse: Naiv: Kille i gymnasiet Riktig: Teo.
Första begravning: Still to come...
Första piercing/tatuering: Nej tack.
Första fiende: hehe, tjej i min högstadieklass... no names.

SENASTE
Senaste människa du slog: Jag slåss inte... hehe
Senaste stora bussresa: Oj, det var ett tag sen, antagligen Stockholm-Gislaved för typ 4-6 år sen.
Senaste dusch: Igår. Sjuk ju, bara hemma idag...
Senaste irritation: Att jag blivit sjuk. AAAAAARGH!
Senaste glass: Yoghurtglass i Gallerian, i strut för en gångs skull.
Senaste skjortan du haft på dig: Vit skjorta med svart rutmönster på min systers bröllop.

Inga kommentarer: