2007-09-24

För korta och för många avsnitt blir Andra Avenyns död

Är inte särskilt superimponerad av säsongsstarten av Andra Avenyn som gick på SVT igår. Men det beror nog mycket på att avsnittet var alldeles för kort för att man ska kunna få något grepp om serien... Just det faktum att SVT valt modellen korta avsnitt och sändningar flera gånger i veckan tror jag tyvärr blir seriens död.

Efter lite granskning av SVT:s tablåer kan man iofs konstatera att SVT ansträngt sig för att göra det möjligt att följa serien trots flera avsnitt per vecka, jag hittar följande möjliga tider att följa serien på:
Söndagar-tisdagar SVT1 20:00
Söndagar-tisdagar SVT24 22:00
Måndagar-onsdagar SVT1 15:30
Måndagar-onsdagar SVT24 18:45
Lördagar SVT1 14:30-16:00

Dessutom verkar det storsatsas på möjligheten att se avsnitten via webben. Men trots detta tror jag det hade varit bättre för tittarantalet om man nöjde sig med ett entimmesavsnitt per vecka och blir knappast förvånad om man övergår till detta efter någon säsong.

När jag ändå var inne på svt.se möttes jag för övrigt av den glada nyheten att Filippa Bark återkommer i rutan i höst. Hon är fantastisk :-)

Inga kommentarer: