2007-03-24

Tvåsiffrig!

I onsdags stannade vågen på... *trumvirvel* 99,9! Så nu är man tvåsiffrig... :-) Det innebar en nedgång på 0,8 jämfört med för två veckor sen, men eftersom det garanterat hade blivit plusresultat om jag hade gått förra vecka så har jag gått ner mer än så denna vecka! Min matlagning förra helgen och därmed alla matlådor till denna veckas luncher verkar vara det vinnande konceptet. Direkt efter vv blev det dock syndande på en gång med smaskig libanesisk mat på Kungshallarna, i torsdags blev det kebab efter träningen, igår blev det återigen libanesiskt, denna gång till lunchen... Och idag blev det en fika med sockerfri kaka med M efter promenad ut till djurgården, den gav dock mersmak så vid ICA-besöket på vägen hem blev det några stycken chokladbitar från smågodishyllan... Galet att jag inte kan skärpa mig med det där chokladsuget... :-/ Men men, matlagning blir det även denna helg och matlådor veckan som kommer... Aldrig mer tresiffrig är denna vecka ett givet mål.

Veckan som gått har jag för övrigt varit duktig med träning och promenader. Bodypump både måndag och torsdag, morgonpromenader till en tunnelbanestation bort två gånger och så förstås djurgårdspromenad idag. Skulle blivit promenad igår också, efter jobbet, men blev tvungen att jobba över... :-/

1 kommentar:

Teo sa...

Du är så duktig med motionen nu gubben! Vill du bli av med sötsuget så är det tyvärr min nolltolerans som gäller.

love you always
Teo