2007-08-22

Ändrade planer

Idag blev det kort dag i skolan, så kycklingpajen jag hade med mig fick åka tillbaka in i kylskåpet för att hänga med till skolan imorrn igen.

Så när jag kom hem vid lunchtid idag gjorde jag färsbiffar med spiskummin, koriander, vitlök, sambal oelek och salt och åt med pasta och den tomatsås jag annars hade tänkt käka kycklingfilé till imorrn... Får hitta på nåt annat spännande med mina frysta kycklingfiléer i helgen, kanske blir det Indonesisk Kyckling från VV-kokboken "Krydda din tillvaro", det är en favoriträtt som jag dock inte gör så ofta...

Färsbiffarna med fullkornspasta blir totalt 7 points/portion. (=125g färs/portion)

Pajskalet jag gjorde till kycklingpajen blev på 3p/portion och jag nöjde mig med en tsk pesto/portion så totalt blev den rätten på 8p/portion.

Ikväll är det dags för vv-besök igen och på vågen här hemma ser det bra ut. Konstigt vore annat så duktig som jag varit denna vecka.

Inga kommentarer: