2008-01-29

Ett märkligt sammanträffande

På väg hem mellan tunnelbanan och lägenheten idag frågar en tjej mig om vägen till nån slags idrottshall som börjar på Å nånting... Kugghjulen i min hjärna börjar snurra och här kommer det märkliga sammanträffandet som faktiskt gjorde att jag kunde hjälpa henne på rätt väg:

För ett par veckor sen, det var en solig söndag, bestämde jag mig för att ta en promenad i min boendeomgivning. Jag kollar ut en promenadväg på Eniro och ger mig iväg. Längs med promenaden noterar jag att inte långt från min bostad ligger Sätra idrottshall/idrottsplats eller nåt sånt... Jag tänker att jag bara för nyfikenhets skull ska kolla upp om de har nån typ av gruppträning där, då jag tidigare gått på det inom Stockholms Stad, dock då i Skärholmen.
  Först idag surfar jag in på www.stockholm.se och navigerar mig in till idrottsanläggningarna. Av en slump noterar jag att en annan idrottshall existerar på min egen gata i Bredäng! Det visste jag iofs, men inte riktigt i vems regi eller så. Inte heller visste jag att den hallen heter Ålgrytehallen.

Är det inte märkligt? Jag tror varken på religion eller ödet men hade jag haft någon som helst läggning för sånt hade jag i detta nu antagligen varit övertygad om att det var en högre makt som för nån vecka sen fick mig att promenera förbi Sätrahallen så att jag idag skulle få för mig att surfa in på stockholm.se för att jag ikväll skulle kunna hjälpa denna tjej med vägbeskrivning. Tänk om det är så?

Inga kommentarer: