2007-06-27

Bloggposterna som aldrig blev av

Det här med bloggande alltså, nu är det längesen det var nån ordentlig fart på mitt bloggande så jag tänkte att jag ändå skulle få ur mig lite grejer jag tänkt blogga om men sen inte riktigt fått till nån knorr på. Så här kommer listan över Bloggposterna Som Aldrig Blev Av.

  • Caféer med diskmaskinsvarma glas och kombinationen pyttesmå bord/JÄTTESTORA tallrikar.
  • Att man på Bredängstorget byggt jättefina nya marknadsstånd till grönsakshandlaren som redan när grönsakshandlaren öppnar upp i dom är för små så en grön presenning smälls upp lite fult för att komplettera.
  • Att Facebook är ett himla smidigt ställe att dela med sig av foton på och överhuvudtaget läskigt beroendeframkallande.
  • Att midsommar alltid blir så himla oplanerat.
  • Angående mitt "viktbloggande" så har det mest stått still och gått upp och ner och jag är allmänt omotiverad men har det i huvudet och ser till att inte gå upp. Tänker ta nya tag till hösten då det blir lite mer rutiner i mitt liv igen.
  • Att Bloglines är himla smidigt för att följa bloggar, därav idiotiskt med projekt som Metrobloggen (eftersom de flesta läser via RSS) och att vissa flyttar dit.
  • Att Uncle Ben's färdiga såser funkar toppenbra som "viktväktarmat" och till matlådor. Den kinesiska är jättemager och den indiska kan lugnt delas upp på minst sex portioner/burk (öka alltså kycklingmängden) vilket gör att det blir helt ok många points/portion. Senast testad är Oriental Chili som var god men något stark (för mig), fem portioner fick den burken räcka till (=2 points sås/portion).

Sådär, vilken härlig rensning av hjärnan...! Från och med nu ska mitt bloggande bli lite mer Carpe Diem, dvs. mer frekvent och mindre genomtänkt! ;-)

Inga kommentarer: