2007-02-06

Den ettriga kanslisten ger dig vinterkräksjukan imorgon

Under helgen och veckan har min karl varit drabbad av den förhatliga vinterkräksjukan och lite tur i oturen får jag väl lov och säga det var att vi inte umgicks i fredags kväll när det bröt ut. *ego*

Jag har i alla fall fått lära mig något på kuppen och det är att vinterkräksjukan smittas från första kräkningen/diarrén fram till 48 timmar efter sista kräkningen/diarrén (tack vårdguiden!). Redan där är det lätt att förstå att det inte är så konstigt att den där sjukan sprids som maskrosfrön i vinden. Vem är hemma två dagar efter att man blivit "frisk" liksom?

I söndags kände sig min Teo trots allt ok men för att förhindra smittspridning föreslog jag att han borde kunna resonera med chefen om att jobba hemifrån en dag för att slippa karensdag (han har vissa arbetsuppgifter som går att göra hemma). Och när vi pratades vid i måndags morse verkade det "alles gut". Men icke sa nicke, någon ettrig kanslist satte förstås P för det. Jag föreslog Teo att han borde åka till jobbet och nysa på henne.

Inga kommentarer: