2007-02-28

Lägsta någonsin!

Snacka om att jag blev förvånad vid dagens VV-vägning. Har ganska bra följt förra veckans råd om att se till att äta min points men i vissa fall kanske tagit i lite väl och ätit några till (!). Så det var med en ganska skeptisk inställning jag tågade iväg till dagens möte.

Men ser man på, konsulenten har nog rätt ändå. -0,4 kg visade vågen och konsulenten menar att jag åtminstone just nu behöver de points jag har för att hålla en bra omsättning. Så min strategi med att äta lite färre points för att gå ner snabbare verkar vara nåt jag får testa igen lite längre fram. För jag går helt klart hellre ner lite grann i taget än står stilla och stampar, finns inget mer frustrerande och opeppande! Hoppas bara det håller i sig så här nu till nästa vecka.

Ikväll har jag roat mig med att återskapa mitt viktminskningsdiagram som jag hade på min förra - vila i frid - dator;

Vill du göra ett likadant kan du ladda hem en excelmall här. I diagrammet ser det ut som att jag stått stilla vissa veckor men det beror i de allra flesta fallen på att jag inte varit på VV den veckan. Faktum är att jag vid VV-vägningar bara stått +-0 en enda gång och det var för bara några veckor sen.

En kul grej med att återskapa diagrammet är att jag i mitt huvud senaste tiden haft en bild av att det hela första året bara gick neeeeeråt med några få undantag och att kurvan först nu sista veckorna skulle jämna ut och se alldeles hackig ut. Och visst är den hackigast i slutet men att kurvan i sin helhet ändå skulle bli så pass plan hade jag inte trott... Kanske har jag överdrivit den senaste tidens svårigheter?

En annan kul grej jag räknade ut är att om man lägger till totalen av alla viktuppgångar till min totala nedgång som är på 24,5 kg så har jag totalt gått ner 31,3 kg! (jag har alltså gått ner 6,8kg två gånger)

Och just det ja! -0,4 idag innebär att jag nu står på den lägsta vikten någonsin sen jag började, nämligen 100,6 kg (hehe, förra rekordet låg på 100,7 ;-). Bara att satsa på tvåsiffrigt resultat till nästa vecka, och det fantastiska är att jag ska göra det genom att äta.

1 kommentar:

Teo sa...

Det kommer att gå bra, älskling. Jag håller tummarna för din skull!

Puss på örat
Teo