2007-02-06

Varning för McBean

Bestämde mig för att smita in på McDonalds efter träningen idag (första gången på träning själv!). Tänkte att det spelar inte så stor roll om jag käkar 9 points McChicken eller det annars planerade 9 points färdigpytt. Väl inne på donken fanns det nya vegetariska alternativet McBean - en bönburgare. Intressant tänkte jag och frågade efter näringsvärden - som inte fanns (och jag insåg senare att jag ändåså inte hade pointscalculatorn med mig). Nåja, tänkte jag, inte kan väl McDonalds nya vegetariska alternativ vara mer points än en McChicken och beställde glatt. Smaken var ok, kanske något kryddstark för min smak.

Väl hemma surfar jag in på mcdonalds.se och finner att den lilla bönhistorien var hela 12 points! Så där rök min nattmacka som jag tänkte käka senare ikväll pga kvällsjobb... :-/ *tuggar äpplen till leda*

Bakgrund: Jag går på ViktVäktarna och har gått ner 23,5 kg sen november 2005. Det mesta bara genom att ändra maten. Strax innan jul introducerade sötnosen mig något motvilligt (jag alltså ;-) till Bodypump som jag nu ser till att hinna med minst en gång i veckan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wohoo....23,5 kg ner...kan lätt säga att jag blir avundsjuk, fan den som hade den karaktären...tjhu, bankar huvudet i väggen, måste finna motivation att börja räkna igen.

Anonym sa...

Har inte testat den än... men vill. Är veggies och har turen nog att slippa tänka på kalorier ;-)

Åt deras mjukglass med crunch och äpplesås nyligen och den var underbar...

Dan Pettersson sa...

Anna; Ja, det är helt otroligt egentligen...! Borde tänka på den bedriften mer än vad jag tänker på att det just nu går väldigt trögt... :-/

Maria; Ja, slipper du det så är den säkert jättebra (lite stark dock)! Jag tänker ofta på vegomat som "även kalorisnålt" men så är inte alltid fallet...