2007-04-19

Forftfarande sömnproblem

Jag har fortfarande svårt att sova och kan inte annat än att relatera det till den situation jag valt utefter den situation jag var i.

Men trots att jag nu pratat med mitt lilla extrajobb och fått mer att göra där, tillräckligt för att jag borde kunna klara mig helt ok en tid framöver, så finns oroskänslan kvar i kroppen när jag ska sova. Jag har inte så svårt att somna på kvällarna men drömmer extremt mycket, känner det som att jag halvsover och kan absolut inte somna om på morgnarna då jag vanligtvis vaknar nån gång mellan 5 och 6.

Efter lite tänkande har jag kommit fram till att vad jag behöver göra är att verkligen komma igång med det där extrajobbet - som jag jobbar med hemifrån. Jag tror att om jag bara kom igång skulle jag känna mig tryggare och ha lättare för att sova. Problemet är att sömnbristen i sig gör mig något orkeslös och jag skulle behöva ha en riktigt pigg dag för att komma igång... Blir det inte bättre i början på nästan vecka med sömnen överväger jag att söka läkare för att få sömnpiller.

*gäsp*

Inga kommentarer: